godziny pracy urzędu:
Pn.: 8:00 - 16:00, Wt.-Pt.: 7:00 - 15:00
ul. Racławicka 12
32-200 Miechów
tel.
41 39 10 000
powiat@miechow.pl
Strona główna/Powiat/Aktualności/Kolejna nadzwyczajna sesja Rady Powiatu w trosce o Szpital św. Anny w Miechowie

Kolejna nadzwyczajna sesja Rady Powiatu w trosce o Szpital św. Anny w Miechowie

3 Października 2022
Kolejna nadzwyczajna sesja Rady Powiatu w trosce o Szpital św. Anny w Miechowie

Drugi raz w przeciągu niespełna tygodnia w poniedziałek 3 października na nadzwyczajnej sesji online zebrała się w komplecie Rada Powiatu. Pilnego zwołanie obrad podyktowane było potrzebą zmian w statucie Szpitala św. Anny w Miechowie, polegających na dopisaniu poradni endokrynologicznej oraz pracowni elektrofizjologii.

Dziękując radnym powiatowym za gotowość i angażowanie się w sprawy szpitala mające na celu poprawę jego trudnej sytuacji, dyr. Mirosław Dróżdż przedstawił okoliczności zwołania nadzwyczajnej sesji. Już po poprzedniej sesji 28 września, NFZ ogłosił konkurs na utworzenie poradni endokrynologicznej w Powiecie Miechowskim. Utworzenie takiej poradni, nie tylko w jakiś sposób poprawiłoby bilans finansowy szpitala, ale przede wszystkim byłoby pozytywnym odzewem na zapotrzebowanie społeczne utworzenia specjalistyki w tym zakresie.

Ponadto w piątek wieczorem 30 września ukazało się rozporządzenie Ministra Zdrowia o tzw. opiece koordynowanej dla POZ-ów. To powinno pacjentowi skrócić ścieżkę diagnostyczną, uprościć monitorowanie choroby i postępowanie w przypadku, kiedy chory nie wymaga bardzo skomplikowanego leczenia specjalistycznego. Lekarze POZ-ów będą mogli kierować pacjentów na rozszerzoną diagnostykę m.in. w zakresie nadciśnienia tętniczego, niewydolności serca, przewlekłej choroby niedokrwiennej serca oraz migotania komór. Stąd pojawił się pomysł na utworzenie w Szpitalu św. Anny w Miechowie pracowni elektrofizjologii, która świadczyłaby usługi we wspomnianej diagnostyce.

Rada Powiatu jednogłośnie przyjęła zmiany statucie Szpitala św. Anny w Miechowie.

Krzysztof Capiga, rzecznik prasowy Starostwa

do góry