Lekcja konsumencka
8 Kwietnia 2008(...) Z takiego założenia wyszli uczniowie kl. II l (ekonomiczno-administracyjnej) Liceum Profilowanego działającego w Zespole Szkół Nr 1 w Miechowie, korzystając z zaproszenia Jarosława Siółko, powiatowego rzecznika konsumentów, który pełni te obowiązki w miechowskim starostwie. Młodzież miała okazję w bezpośredniej rozmowie z rzecznikiem dowiedzieć sie o wielu aspektach omawianego tematu, m.in. kto jest konsumentem, jakie są uprawnienia i obowiązki konsumentów, jakie są formy umów zawieranych przy zakupach i ich treści. Analizowano pojęcie niezgodności towaru z umową (które zastąpiło termin rękojmi) oraz zasady reklamacji. Część spotkania poświęcono sprawie handlu w internecie i oszustwom z tym związanym. Najwięcej cennych porad dostarczyło uczniom rozważanie praktycznych przykładów na podstawie materiałów informacyjnych udostępnionych przez rzecznika. Nie zabrakło także uwag i dyskusji wokół sytuacji zaczerpniętych z życia. Dla młodych osób ważne było, jak skutecznie reklamować nabyte towary. - Doszliśmy do wniosku, że odpowiedzi na nurtujące wątpliwości najlepiej dostarczy lekcja z rzecznikiem konsumentów i stąd nasza obecność w starostwie - powiedziała Marta Rutecka ucząca w popularnym ,,ekonomiku" podstaw przedsiębiorczości. Dzisiejsza lekcja konsumencka odbyła się w ramach działalności edukacyjnej powiatowego rzecznika konsumentów.
|
/Ryszard Nasada, rzecznik prasowy powiatu/